Programa sense pantalles amb el Tale-Bot

0 de 15 lliçons finalitzades (0%)

5. Ara tu! Dissenya la teva pròpia activitat

5.2. La teva plantilla d’activitat, pas a pas

Aquesta és una lliçó de previsualització

Registreu-vos o inicieu la sessió per fer aquesta lliçó.

1. Informació clau de l’aula

  • Relacionat amb el contingut: Matatalab anima els educadors a crear activitats o lliçons transversals mitjançant Tale-Bot Pro. A més de la codificació, s’han d’incloure continguts més relacionats, com ara matemàtiques, arts, música, ciències, estudis socials, ELA, etc.
  • Temps: quant dura l’activitat?
  • Edat de l’estudiant: franja d’edat dels estudiants.
  • Nivell de complexitat: la complexitat està estretament relacionada amb l’edat dels estudiants. Ajuda a altres educadors a conèixer la franja d’edat dels estudiants potencials.

 

2. Informació clau de l’activitat

  • Idea general: el motiu del disseny d’una activitat d’aquest tipus. Com escriure una bona idea general? Comparem aquestes dues idees generals a continuació. “En aquesta activitat, els alumnes van a recollir diferents tipus d’aliments”. “A nens d’edat primerenca, distingir diferents gràfics és una habilitat important per a ells. Aquesta vegada, MatataBot recollirà 4 tipus d’aliments: tipus quadrat, tipus triangle, tipus cercle i tipus rectangle. El segon és més viu i exposa clarament el motiu pel qual es va dissenyar aquesta activitat. També ens ajuda a entendre aquesta lliçó.
  • Conceptes: els conceptes implicats en l’activitat. Per exemple, a l’activitat “Viatge a l’Univers”, els conceptes generals inclouen “figures geomètriques” i “l’univers”.
  • Objectius principals: resumir els punts principals i difícils que els alumnes han d’aprendre al llarg d’aquesta lliçó. Necessiteu ajuda per escriure els objectius, visiteu el lloc web recomanat: https://www.instructables.com/id/How-to-write-learning-objectives/
  • Resultats d’aprenentatge: Almenys tres resultats d’aprenentatge: Cada resultat ha de començar amb un verb. Per exemple, “Codificar diversos moviments per crear una dansa”. Aquí, tractem els resultats d’aprenentatge com a objectius d’aprenentatge mesurables detallats que descriuen principalment el que els estudiants podran fer després de completar aquesta activitat.
  • Vocabulari clau: Fa referència al vocabulari inclòs a l’activitat amb el qual els alumnes poden tenir problemes, com ara codificació, programació, depuració, etc.
  • Coneixements previs: quins coneixements previs han de tenir els alumnes per dur a terme l’activitat.
  • Estàndards: S’han d’incloure almenys dos estàndards acadèmics: un estàndard CSTA o ISTE i un estàndard CCSS/NGSS o un altre estàndard relacionat amb el contingut.

 

3. Activitat/Pla de lliçó detallat:

  • Pla de lliçó clàssic de Matatalab Edu
  • Activitat dirigida/dirigida: el professor primer ha de destacar l’objectiu principal de l’activitat, ajudar els estudiants a escalfar els seus coneixements previs i la informació relacionada amb el contingut, o donar els antecedents de la història de codificació, etc. Si és necessari, els professors han de demostrar o mostrar un procés de codificació.
  • Activitat independent: sota la supervisió dels professors, els alumnes exploren l’activitat ells mateixos.
  • Feedback/Ampliació: Per acabar l’activitat, els estudiants podrien compartir el seu programa amb altres persones. Els professors podrien resumir les preocupacions generals a les quals s’enfrontaven els estudiants durant la seva exploració. Aquí també es podria introduir l’extensió de l’impost especial.

 

4. Fitxes de suport

Hi ha algun altre material que puguis compartir amb altres educadors? Alguns fitxers de suport excel·lents inclouen:

  • Lliscar cobertes per ajudar amb la instrucció;
  • Mostres de treballs dels alumnes;
  • Vídeos del resultat;
  • Vídeos o fotos de robots en acció.